UNcLe Jay

今天我想在这里说说我的名字,太多人问我为什么我有这么奇怪的名字了...好的,我就在这里说说吧...

2004年中,我就读高二(Form5).我是校内狮子会(Leo CLub)里的副秘书!每所学校的狮子会常常都会办些聚会,我们校内也是同样的!每每有聚会,我们都会出席!我们在校内办的,也是会邀请他校的,连Interact Club我们也会邀请的...

在会上,会有一连串的活动啦...也会有邀请不同地方的人为我们做表演.每当活动结束后,我们都会待在那里和刚认识的朋友交往交往.有一个女同学,她是就读我校附近的女校的.她和我一样都很好玩的,就开始幽默起来的...我最爱周董了,最爱模仿他了!就在模仿他的时候,被那位女同学用DV机拍下来了!而我的丑,也开始传出去了!

过后,结识到我的初恋!她说她也看过那影片,而且她的同学都说我模仿的好像,但却不懂我的名,就干脆叫我周杰伦了!我听了也觉得真的糗爆了!哈哈哈!但他的朋友们就是喜欢酱叫我!久而久之,我也习惯了杰伦,JAY的绰号!哈哈哈!

2005年,我毕业了,18岁的我可以驾车到处跑了!但我就最爱跑去接我的女友(已分手了)放学了,哈哈...当时我们可是“地下情”!她的好朋友也不知道我们恋爱了!但她们开始发现我常常去接她下课,她们就问我的女友为什么,我女友却说没什么特别.她们就亏她说我天天接下课,犹如爸爸接孩子放学!不要叫我周杰伦了,叫我Uncle吧...那就出现了UNCLE JAY这名字!

由于UNCLE JAY,别人会觉得我在学周董,所以我就改成了J...听久了这名字,还蛮可爱的!虽然已和她分手了,但还觉得这绰号不错,所以继续用咯...但却被误会说我还想念她,莫名其妙...

管他啦!我就是喜欢这名字,我就爱当UNCLE Jay,BBOY UNCLE J 也有了!多拉风!

———————————————————————————-

TIME FOR ENGLISH

UNCLE JAY

Being Uncle J for quite a long time, however there are some frenz do not know why i hav such a weird name. Okay, i’m going to tell everyone here now…

In year 2004, i was studying form5 and i was the assistant secretary of Leo CLub in my school. We alwiz had functions and gatherings, and attend other schools’ Leo CLub functions oso. In our functions, we might invite Interact Club members from other schools oso.

In the function, we had lotsa programmes going on. We might invite some frenz to perform some shows. after the function, we might stay back and had some chitchat wif the new frenz. One of the function, i met a student from a girl school near my school. she was funny and playful. at de time, i played wif her… i love Jay Chou, and love to act like him! when i was acting, i was recorded down by her. And my ugliness started to spread out…

after all, i met my first love. She said she watched de video b4 oso. and her frenz all said i act well. haha, but they dunno my name, therefore, they juz kept on calling me Jay Chou. i was so ashame at de time, but they juz loved to call me like dat. and got used to it after all.

Year 2005, as a 18yrs old teen loved to drive anywhr! and i alwiz loved to drive my Ex home after her class. As our date was secret dat time, even her best frenz dunno what kind of relationship we had. however, they realized i drove her home everyday, they juz asked my ex, my ex kept denying. They juz believed in her and said dat i was like a father driving his kid home. Feeling like an uncle, better dun call me Jay, call me Uncle Jay… And dis is how UNCLE JAY come.

As it’s shameful to use Jay, i chg it to J … and bcum UnCLE J now… it’s so cute to me actually, i’m used to be called like dis although i had broken up wif her. Dun think dat i still using dis name bcuz i cant put down de relationship. i juz love de Name! (thx to Stella n Bell)

i juz love de name! i love to be UNCLE J, and Bboy Uncle J is me! Cool? it’s Dope!

Comments

Post a Comment